Hei og velkommen til bloggen min! Her kommer jeg til å skrive litt om hva vi jobber med i faget Trykk og foto, skoleåret 2010-2011

mandag 9. mai 2011

Oppsummering vår 2011

Trykk
I trykk har vi holdt på med ulike trykkemåter som koldnålstrykk og linotrykk. Det har vært morsomt å jobbe med og det var ikke noe vanskelig å lære. Jeg har aldri prøvd meg på trykk før dette, så det var en kjekk opplevelse :)


Foto
I foto har vi lært om grunnleggende instillinger på kameraet som iso, lukkertid og blender. I likhet med trykk-delen av faget hadde jeg heller ikke noe erfaring med foto før dette. Det var å ta enkle bilder med digitalkameraet eller mobilen det gikk i før, nå er det greit å vite at man kan hondtere et speilreflekskamera hvis man ønsker det.


Arbeidsmåter
Arbeidsmåtene har vært veldig gode, og det har vært lett å følge med på oppgaver og lignende via hovedbloggen til Brit Iren. Vi har fått god tid til oppgavene og god hjelp fra læreren. Så på arbeidsmåtene har jeg faktisk ingen ting å klage på.


Blogging
Det har fungert veldig bra. Kjekt å se hva de andre elevene har gjort og hvordan de har løst oppgavene. Ellers har det vært greit å fått samlet alle oppgavene på en plass, med bilder og dokumentasjon. I andre fag forsvinner ofte gamle prosesshefter, bilder og tegninger.
Det har vært lett å levere inn, og det er kjekt å kunne se tilbake på det en har gjort tidligere. I tilfelle man har glemt noe osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar