Hei og velkommen til bloggen min! Her kommer jeg til å skrive litt om hva vi jobber med i faget Trykk og foto, skoleåret 2010-2011

mandag 2. mai 2011

Egendefinert oppgave

Som tema for min oppgave valgte jeg natur, og valgte å fokusere på havet.


Orginalen:

Redigerte:

Valgt bilde:
Bildet er tatt med iphone 4, og er redigert i iphoto. Her har jeg forandret på fargetonen, klarheten og lyset.
Lyset ble ganske dårlig på det orginalbildet, sikkert på grunn av iphonen. Det var kveld og ikke så godt lys, men det var ikke så mørkt.
Ideen var å få mes stranda og himmelen, jeg vurderte å kutte bildet, slik at det ble mindre sand, men så syns jeg det balanserte seg siden det er mer himmel på bildet enn sand.
Komposisjonen er ganske midstillt og i grunnen ikke så nøye gjennomtenkt.


Orginalen:
Redigerte:



Valgt bilde:
Dette bildet er tatt med et cannon digitalkamera. Her er det også snakk om en solnedgang, men det orginale bidet her var alikevell kaldere i fargene enn de fleste andre bildene jeg har levert på denne bloggen.
Komposisjonen handlet om å balansere de ulike uttrykkene til en helhet, med sand, stener, sjø og himmel. 
Bildet ble gjerne litt mørkt, men tiden gikk så fort, så jeg får bare levere inn det jeg har.



Orginalen:


Redigerte:


Valgt bilde:

Bildet er tatt med et cannon digitalkamera. Det er redigert i iphoto, her gjorde jeg bildet skarpere og forandret fargeskalaen mot rosa.
Lyser er ganske mørkt, siden det er på kvellen, men det er fremdeles lys fra solen som holder på å gå ned.
Ideen er å få frem hvor vakkert det var med sola som dikk ned og den fine himmelen, kombinert med landskapet på land.
Komposisjonen handlet om å få litt mer spenning i bildet enn bare himmel og sjø, derfor ville jeg få med noe steiner og berg i bildet. For at bilde ikke skulle bli for kjedelig.

Orginalen:
Redigerte:


Valgt bilde:

Dette bildt er også tatt med cannon digitalkamera og er som alle andre bildene her redigert i iphoto.
Lyset var ganske klart pga solnedgangen og gatelyktene, men det var mye preg av rosa og lilla som du også kan se på det orginale bildet.
Ideen var å sette sammen lyktestolpen og bakgrunnen til en spennende kombinasjon, noe jeg synes fungerte godt.
Komposisjonen er ikke midstilt og har preg av det gyldne snitt. Hovedfokuset blir ikke lenger den fine solnedgangen, men gatestolpen.

Orginalen:

Valgt bilde:



Orginalen:

Redigerte:

Valgt bilde:

 Bilde er tatt med et cannon digitalkamera og er redigert i iphoto, her har jeg forandret på skyggen, fargen og definisjonen.
Lyset her er ganske mørkt på grunn av fjellsidene som skygger litt for det siste lyset som er igjen.
Ideen var å få med blandingen av fjellet, sjøen og himmelen.
Komposisjonen er delt, med en mørk del til venstre og en lys del til høyre, men jeg syns d balanseres bra alikevell, siden de på en måte blandes litt.

Beste bilde:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar